خانه / کسب و کار / علل نیاز کسب و کارها به روش های بازاریابی جدید

علل نیاز کسب و کارها به روش های بازاریابی جدید

دیجیتال مارکتینگ یا به یبان ساده تر بازاریابی دیجیتال یکی از مواردی است که امروزه ممکن است اسم آن را بسیار مشاهده کنید و یکی از رمز های پیشرفت بیزینس ها در دوره زمانی حال می باشد و به جرعت می توان گفت که اگر کسب و کار خود را به سمت اینترنتی شدن و دنیای دیجیتال سوق ندهید به سادگی از سایر رقبا عقب مانده و حتی ممکن است کسب و کار شما با شکست مواحه شود. برای اینکه یک کسب و کار اینترنتی بخواهد به موفقیت دشست پیدا کند باید به شبکه های اجتماعی و دنیای دیجیتال ورود کند، در غیر این صورت مطمئنا از میزان شناخت مردم از آن برند بسیار کاسته خواهد شد. ما در مقاله امروز به بررسی علل نیاز کسب و کارها به روش های بازاریابی جدید خواهیم پرداخت.

به قول مارک زاکربرگ، ما انسان‌ها ابتدا در غارها زندگی می‌کردیم، سپس به روستاها و بعد از آن به شهرها رفتیم و حالا می‌رویم تا به اینترنت مهاجرت کنیم! شبکه‌های اجتماعی به جزئی تفکیک‌ناپذیر از زندگی مردم دنیا (و مردم ما) تبدیل شده است و اهمیت حضور تجاری در این رسانه‌ها، ما را به استفاده از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM) سوق می‌دهد. اما بازاریابی رسانه‌های اجتماعی صرفا پست گذاشتن در اینستاگرام و تلگرام و جمع‌آوری لایک و فالوئر نیست!

علل نیاز کسب و کارها به روش های بازاریابی جدید

ابتدا اهداف بازاریابی، نوع کسب و کار، شرایط بازار، وضعیت رقبا و به طور کلی بازارتان را مرور می‌کنیم و سپس یک برنامه‌ی استراتژیک را برای حضور تجاری‌تان در رسانه‌های اجتماعی تدوین می‌کنیم. محتواهای ویدیویی، تصویری و متنی، توسط کپی‌رایترها، گرافیست‌ها، Video Makerها و دوبلورهایی خبره، باکیفیتی بسیار بالا در راستای استراتژی‌های تعیین شده برای شبکه‌های اجتماعی، تولید می‌شود.

انتخاب رسانه‌های مناسب، بودجه‌بندی، هماهنگی رسانه‌ها، تهیه‌ی متریال تبلیغاتی، آنالیز و گزارش‌دهی به کارفرما، فرآیندی‌ست که در مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی طی می‌شود. شما می توانید تمامی موارد ذکر شده را با یک آژانس بازاریابی اینترنتی در جریان بگذارید تا آنها پروژه های اینچنینی شما را پیش ببرند.

بازاریابی رسانه‌های (شبکه‌های) اجتماعی یا Social Media Marketing نیز که در حوزه خدمات دیجیتال مارکتینگ معنا می شود، یکی دیگر از خدمات این آژانس هاست که با معنای کنونی خود، از زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که فیس بوک، رفته رفته وارد زندگی میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا شد و به بخشی از زندگی آنان تبدیل گشت. در کشور خودمان هم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چند سالی‌ست که رونق بسیار زیادی گرفته، به نحوی که به نظر می‌رسد مردم در این رسانه‌ها صادق تر و رک‌تر از دنیای واقعی رفتار می‌کنند. بازاریابی رسانه ها و شبکه های اجتماعی همانطور که اشاره کردیم موضوع بسیار مهمی است که در دنیای دیجیتال امروز از اهمیتی قابل توجه برخوردار است.

یکی از مهمترین مدل های کسب و کار اینترنتی که شما می توانید برای کسب و کار خود بکار ببرید، دراپ شیپینگ نام دارد. اگر می‌خواهید محصولات خود را بدون دردسرهایی مثل بررسی موجودی‌ انبار، تأمین فضای مناسب برای انبارها و زیرساخت‌های گیج‌کننده حمل و دریافت کالاها بفروشید، دراپ‌شیپینگ گزینه‌ای مناسب برای شما است. دراپ‌شیپینگ این اجازه را به شما می‌دهد که محصولات با کیفیت و معروف را با قیمت بالا (تک فروشی) در سایت خود بفروشید و فروشنده عمده سفارش‌های شما را انجام دهد. آن‌ها اجناس را انبار می‌کنند، سفارش‌ها را دسته‌بندی کرده و برای مشتریان شما ارسال می‌کنند. مطمئنا مقالات آموزشی این نوع از مدل کسب و کار آنلاین می تواند شما را بسیار بیشتر راهنمایی کند.

علل نیاز کسب و کارها به روش های بازاریابی جدید

بازاریابی یکی از مهم ترین موارد یک کسب و کار با هر وسعتی می باشد و دلیل اصلی این امر نیز نیاز شدید کالا و خدمات شما به دیده شدن می باشد. شما به هر کسب و کار و کیفیت خدماتی که دارید اگر دیده نشوید و بازاریابی را به صورت درست انجام ندهید با شکست مواجه خواهید شد و به همین دلیل نیاز به یادگیری بازاریابی در هر کسب و کاری بسیار حیاتی می باشد.

و اما سئو که مهمترین موضوه برای کسانی است که وب سایت شان دارای وب سایت اینترنتی است و این سایت قرار است برای موتورهای جست و جو بهینه سازی شود… مطلبی در مورد اسپم سایت وجود دارد این است که همان گونه که می دانید ساخت محتوای سایت جایگاه مهمی در سئو دارا است و باید برای بهینه سازی وبسایت برای موتور جستجو، باید مورد توجه بسیار زیادی قرار گیرد. سایت باید به طور بادوم با مطالب بسیار طولانی و با کیفیت و در ارتباط با حیطه ی اصلی سایت به روز رسانی شود. در این سوی علایق متقاضی و سوالات و نیاز های وی در وهله ی اول قرار دارد. قابل اشاره است سئو سایت قوانین گوگل با برررسی محتوای سایت تعداد اسپم بودن آن را تا حد بسیار فراوانی متوجه می شود. بی دلیل نیست که آموزش سئو حتی بصورت مقدماتی همواره به صاحبان کسب و کار توصیه شده است.

آژانس بازاریایی آنلاین انتخاب بسیار مناسبی برای بسیاری از شرکت ها می باشد ، زیرا برای فعالیت در حوزه های جدید نیاز به دانش بوده و بسیاری از شرکتها دارای این دانش نیستند پس بهتر است تا حد امکتن کار خود را برون سپاری کنند.وب سایت با طراحی ریسپانسیو به وب سایتی می گویند که طراحی صفحات آن به گونه ای ست که بازدید از آن وب سایت برای مخاطبانی که از تلفن هوشمند ، تبلت یا دیوایس های مختلف استفاده می کنند ، بهینه سازی شده باشد.

علل نیاز کسب و کارها به روش های بازاریابی جدید

اما نکته قابل توجه دیگری که اشاره به آن نیز مهم است این است که یک وب سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا، نسبت به تغییر اندازه ی صفحه نمایش دستگاه مورد استفاده کاربر واکنش نشان می دهد، به طوری که قالب ، کادر بندی ها و ترتیب قرار گیری جملات به گونه ای جمع می شوند، گسترش می یابند یا جابه جا می شوند که در صفحه نمایشی با آن اندازه به راحتی وب سایت قابل بازدید باشد. برخی از صاحبان وب سایت ها اقدام به طراحی وب سایت جداگانه ای برای مخاطبان موبایلی شان می کنند به طوری که همه ی مطالب وب سایت اصلی شان را در آن کپی می کنند. ایمیل مارکتینگ و موبایل مارکتینگ را اما بطور کلی می توان گفت که در حال حاضر چندان از استقبال خوبی برخوردار نیستند و نسبت به سایر روش های بازاریابی از جایگاه بسیار پایین تری برخوردار هستند.

این اقدام باعث می شود گوگل محتوای هردو وب سایت را Duplicate یا تکراری به حساب آورد.انگار که شما از مطالب کپی پیست شده استفاده کرده باشید ، و این باعث کاهش شدید رتبه ی شما در نتایج جستجو می شود. روابط عمومی (Public Relations) یا همان PR، مفهومی که خیلی‌ها عقیده دارند با آمدنش، باید با تبلیغات خداحافظی کرد. حتی کتابی معروف در این زمینه نوشته شده‌است به نام «سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی». تبلیغات یک ارتباط یک طرفه‌ست. در تبلیغات شما می‌توانید با مشتری رابطه برقرار کنید؛ ولی او نمی‌تواند چیزی بگوید. اما قهرمان داستان ما (روابط عمومی) هدفش پُر کردن این خلأ موجود در تبلیغات است.

علل نیاز کسب و کارها به روش های بازاریابی جدید

همانطور که در مقالات سئو اشاره کردیم، الگوریتم های گوگل هر روز بهینه‌تر می شوند و هر از چند گاهی تغییراتی اساسی پیدا می کنند که این کار در جهت پیشگیری از ترفندهایی است که ادمین های سایت ها سئو کاران بکار می گیرند تا در نتیجه های جستجو در رتبه هایی بالا قرار داشته باشند و سایت هایی که معمولا هیچ گونه ارتباطی با جستجو ندارند، نادیده گرفته شوند که در نهایت نیز این عمل به نفع کاربران است؛ در حقیقت کاملا بدیهی است که کاربران همیشه به اطلاعاتی نیاز دارند که مرتبط و هماهنگ با جستجوی آنها باشد نه اطلاعاتی که بدردشان نمی خورد و هیچ نوع کارایی برای آنها ندارد.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به سوالات شما پاسخ داده باشیم؛ همواره به این نکته توجه داشته باشید که دنیای تجارت، بازاریابی و مارکتینگ امروزه حرف اول را در دنیای بیزینس می زند و اگر بخواهید کسب و کاری را بدون استفاده از روش های ذکر شده مدیریت کنید، احتمال شکست شما بسیار بالا خواهد بود.

درباره ی پژمان حسنی

مطلب پیشنهادی

اهمیت برند و بازاریابی در حوزه کسب و کارهای نوین

اهمیت برند و بازاریابی در حوزه کسب و کارهای نوین

برند کلمه ای است جذاب که نام آن برای همه ما همیشه جالب توجه بوده …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *